.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
رمزگشایی از واردات بی‌رویه برنج

در حالی چرایی واردات بیش از اندازه برنج طی سالهای گذشته به ابهام جدی تبدیل شده بود که به نظر می‌رسد انتشار خبر اخیر فارس مبنی بر انحصار واردات برنج در دست سه نفر و تشکیل پرونده قضائی برای آنها پرده بتواند از این راز رمزگشایی کند.
به گزارش شمال نیوز به نقل از فارس، طی سالهای گذشته همواره به رغم اعلام نیاز واقعی مصرف برنج کشور معمولا واردات دو برابری را شاهد بودیم، امسال نیز در حالی که تولید برنج کشور 2 میلیون و 400 هزار تن  و  واردات 820 هزار تن یعنی بیش از نیاز کشور بوده اما همچنان ثبت سفارش‌ها و واردات برنج ادامه دارد.

بر اساس نظر کارشناسان میزان نیاز سالانه کشور به برنج در خوشبینانه ترین حالت بیش از 3 میلیون تن نیست،در حالی که تاکنون مجموع محصول تولیدی و وارداتی بیش از 3 میلیون و 200 هزار تن بوده است و به گفته مسئولان متولی، واردات همچنان ادامه دارد.

اخیرا مسئولان وزارت صنعت از واردات برنج از هند، پاکستان و اروگوئه خبر دادند و طی این سالها هیچوقت دلیل تفاوت  600 هزار تنی آمار مصرف وزارت جهاد کشاورزی و وزارت صنعت معلوم نشده بود.

*دلیل واردات دو برابری برنج رمزگشایی شد

 یک منبع آگاه چند روز قبل گفت: در حال‌حاضر واردات برنج در کشور در دست سه نفر است که به این افراد تذکر داده شده و برای آن‌ها پرونده قضائی نیز تشکیل شده است.

وی ادامه داد: اسناد و مدارک تخلف این واردکنندگان و نحوه دریافت ارز مرجع نیز مشخص و در پرونده درج شده است.

به هر حال با این خبر کاملا مشخص می‌شود که چرا طی سال های گذشته به رغم اینکه همه به خسارت‌های زیانبار واردات بی‌رویه بر تولیدداخلی و ملی هشدار می‌دادند برخی همچنان به طبل واردات می‌کوبیدند و هیچ کس نمی‌توانست آنها را قانع کند.

اگرچه کشور نیاز به واردات برنج دارد اما این میزان به اندازه‌ای نیست که سالانه انواع برنج‌های هندی، اروگوئه، پاکستانی و جدیدا آرژانتینی حتی در زمان برداشت وارد کشور شود و به جای محصول داخلی برنج وارداتی در ویترین مغازه‌ها جا خوش کند که البته ابهام آلودگی آنها نیز همچنان وجود دارد./350


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.082 seconds.